لوازم آرایشی و بهداشتی

معرفی بهترین لوازم آرایش و بهداشتی روز دنیا

لوازم آرایشی و بهداشتی

معرفی بهترین لوازم آرایش و بهداشتی روز دنیا

نحوه برخورد با همسر دروغگو

یکی از عواملی که باعث می شود اعتماد مردم از بین برود دروغ گفتن است. افرادی که به این کار عادت دارند در نهایت اعتماد به دیگران را از دست می دهند. در زندگی زناشویی ، دروغ گفتن به اختلافات جدی بین همسران منجر خواهد شد. در این مصاحبه ، دکتر هدیایی ، استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، توضیح می دهد که چگونه باید با یک شوهر دروغگو رفتار کنیم.

 

تحلیل روانشناختی دروغ چیست؟

– دروغ یکی از موضوعاتی است که همه ادیان به آن واکنش منفی نشان داده اند و به همین دلیل گفته می شود که دروغ دشمن خداست ، اما متأسفانه مردم به مرور زمان و کم کم به این مشکل در اجتماعی ، فردی ، خانوادگی و خودی عادت می کنند. کار تأثیر منفی خواهد داشت دروغ گفتن نه تنها نفرت انگیز است بلکه با گذشت زمان اعتماد فرد به دیگران را نیز از بین می برد. وقتی فردی که به این امر عادت دارد وارد زندگی زناشویی شود ، مشکلات او دو چندان می شود.

 

دروغ همیشه به این معنی نیست که شخصی عمداً بخواهد به دیگری آسیب برساند ، اما ممکن است نتیجه دروغ او باشد. بعضی ها دروغ می گویند چون می خواهند خودشان را ثابت کنند. در حقیقت ، دروغ گفتن به آنها نوعی رفتار محافظتی است ، به عنوان مثال ، کودک در طول رشد درک می کند که دروغ گفتن می تواند او را از خشم و مجازات والدین یا دیگران محافظت کند. به عبارت دیگر ، دروغ گفتن راهی برای گرفتن نظر مثبت از دیگران و پنهان کاری اشتباه آنها است.

 

چه کسی بیشتر دروغ می گوید؟

– افرادی که ضد اجتماعی هستند زیرا قانون را در زندگی خود دوست ندارند و افرادی که احساس حقارت می کنند زیرا نمی خواهند دیگران به نقاط ضعف خود پی ببرند.

 

چرا بعضی ها معتقدند دروغشان مناسب است و مشکلی ندارد؟

– مردم پشت این کلمه پنهان می شوند زیرا می خواهند احساسات بد کمتری را بعد از دروغ تجربه کنند. متأسفانه دروغ های مناسب همیشه بدترین نوع دروغ است و بسیاری از افرادی که عادت به دروغ گفتن دارند آن را مناسب می دانند.

 

آیا دروغ گفتن اصلاً مناسب است؟

– خیر ، امکان پذیر نیست و افرادی که به بلوغ فکری و شخصیتی کامل نرسیده اند ، اگر متوجه نشوند که اگر چنین کنند ، با گذشت زمان ، دیگران حتی حرفه درست آنها را نیز قبول نخواهند کرد ، این بهانه را بیشتر به کار می برند.

 

شوهر دروغگو چه تاثیری در روابط زناشویی دارد؟

متأسفانه هیچ چیز بدتر از این نیست که نتوانیم به شریک زندگی خود که نزدیکترین فرد در زندگی ما است اعتماد کنیم. البته زندگی با شوهر دروغگو اصلاً خوشایند نیست. بار اول و دوم او دروغ می گوید و شما متوجه آن می شوید ، ممکن است خیلی خوب واکنش نشان ندهید ، اما بعد از مدتی کم کم به او بی اعتماد می شوید یا گاهی اوقات با او بی ادبی و عصبانیت رفتار می کنید. بسیاری از زنان نمی فهمند که چرا شوهرشان به آنها دروغ می گوید وقتی صادق و صالح هستند و تمام زندگی خود را وقف خانواده یا بالعکس کرده اند.

 

نحوه برخورد با همسر دروغگو

 

آیا این درست است که گاهی شوهر خودش با رفتار خود باعث می شود که طرف مقابل دروغ بگوید؟

– بله ، این یکی از مهمترین مواردی است که دروغ بیشتری را در مرد تشویق می کند ، به عنوان مثال ، وقتی مرد با دوست پسر خود بیرون می رود و به او اظهار نظر می کند ، وقتی که به خانه برمی گردد و داستان همسرش را تعریف می کند ، طبیعی است که یک بار سپس او به همسرش در مورد دیدار خود با دوستانش نخواهد گفت و کم کم این مزخرفات باعث سو causes تفاهم و عدم صداقت در زندگی می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد