لوازم آرایشی و بهداشتی

معرفی بهترین لوازم آرایش و بهداشتی روز دنیا

لوازم آرایشی و بهداشتی

معرفی بهترین لوازم آرایش و بهداشتی روز دنیا

3 روش برای آرامش در هنگام شیوع کرونا ویروس


کرونا,ویروس کرونا,کروناویروس

ویروس کرونا

 

با خبرهای پر از داستانهای ترسناک درباره کرونا ویروس جدید ، COVID-19 ، اضطراب زیادی دارید . اگرچه طبیعی است که از هرگونه شیوع بیماری عمده نگرانی داشته باشید ، ولی نگرانی بیش از حد می تواند ضررداشته باشد. خوشبختانه کارهایی وجود دارد که می توانید ترس های خود را برطرف کنید.

اطلاعات خود از منابع معتبر دریافت کنید، مانند سازمان بهداشت جهانی،  همچنین می توانید از اقدامات احتیاطی مناسب برای جلوگیری از ابتلا به بیماری استفاده کنید ، مانند شستن مرتب دست ها. اگر چیزی به شما کمک نمی کند احساس بهتری داشته باشید ،  به پزشک یا یک درمانگر مراجعه کنید.

 

ذهنیت واقع گرایانه داشته باشید

اطلاعات خود را از منابع معتبر دریافت کنید. داستان ها در اخبار و رسانه های اجتماعی غالباً خطر ابتلا به بیماری هایی مانند ویروس کرونا را زیاد نشان می دهند. اطلاعاتی که آنها ارائه می دهند غالباً نادرست یا منسوخ هستند. برای اطمینان از اطلاعات دقیق و معقول ، به منابعی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و سازمان بهداشت جهانی مراجعه کنید. 

 

به آمارها نگاه کنید تا دیدگاهی به دست آورید. هنگامی که هر روز داستان های ترسناکی در مورد coronavirus در خبرها می شنوید ، می توانید به راحتی یک درک تحریف شده از اینکه چقدر واقعاً خطرناک است ، به راحتی دست پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که از بیش از 82000 مورد تأیید شده ویروس COVID-19 تاکنون ، تنها 3.4٪ از مبتلایان به عوارض مربوط به این بیماری جان خود را از دست داده اند. coronavirus برای بیشتر افرادی که سالم هستند ، کشنده نیست. 

 

برای مقایسه ، آنفولانزا 45 میلیون نفر را آلوده می کند و هر سال منجر به مرگ و میر 61000 نفر در ایالات متحده می شود.

 

اکثر افرادی که کروناویروس دریافت می کنند علائمی مانند آنفولانزا مثل تب ، سرفه و درد بدن ایجاد می کنند. عفونت کرونا در کودکان نادر است و معمولاً این علائم در کودکان خفیف تر از بزرگسالان است. 

 

استفاده بیش از حد از داستانهای رسانه ای در مورد ویروس خودداری کنید. حتی اگر بیش از حد به آن توجه کنید ، خبرها از منابع معتبر می توانند احساس نگرانی کنند. اگر احساس نگرانی زیادی دارید ، سعی کنید از خواندن ، تماشای یا گوش دادن به خبرهای در مورد آن دوری کنید.  برای خودتان محدودیت تعیین کنید که چقدر زمان را صرف جستجوی اخبار مربوط به شیوع آن کنید.

 

به عنوان مثال ، شما ممکن است خود را محدود به چک کردن وب سایت سازمان بهداشت جهانی برای به روزرسانی یک بار در هفته ، یا صرف بیش از 15 دقیقه گوش دادن به اخبار در صبح کنید.

 

اطلاعات مفید را با دوستان و خانواده در میان بگذارید. شما می توانید با به اشتراک گذاشتن هرگونه اطلاعات مفیدی که پیدا کرده اید ، به خودتان و دیگران کمک کنید که در مورد شیوع ویروس آرام باشند. اگر از یک منبع معتبر خبری یا وب سایت دولتی به روزرسانی مفیدی از ویروس کرونا مشاهده کرده اید ، در رسانه های اجتماعی ارسال کنید و یا آن را برای دوستان یا اعضای خانواده که نگران ویروس هستند ، از طریق ایمیل ارسال کنید.

 

اگر آرام باشید و در به اشتراک گذاشتن اطلاعات واقعی خود را حفظ کنید ، می توانید به دیگران از جلوگیری از هراس و اضطراب کمک کنید.

 

اگر کسی را می شناسید که اطلاعات نادرست را پخش می کند ، آنها را بدون قضاوت تصحیح کنید. مثلاً بگویید: "من می دانم که افراد زیادی می گویند که نمی توان بسته های چین را استفاده کرد ، اما سازمان جهانی بهداشت می گوید که ویروس به سرعت روی اشیاء مانند قطعات پستی می میرد." 

 

کرونا,ویروس کرونا,کروناویروس

آرامش در هنگام شیوع کرونا ویروس

 

مدیریت احساسات شما

احساسات خود را با عزیزانتان به اشتراک بگذارید. اگر علی رغم اقدامات احتیاطی هنوز از احساس نگرانی دارید ، ممکن است صحبت در مورد نگرانی هایتان مفید باشد. با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود تماس بگیرید و در مورد احساس خود با آنها صحبت کنید. شاید متوجه شوید که هر دو بعد از مکالمه در مورد آن احساس بهتری پیدا می کنید!

 

از صحبت کردن با هر کسی که در مورد ویروس وحشت دارد یا انتشار اطلاعات نادرست و حساس پرهیز می کند ، خودداری کنید. با فردی آرام صحبت کنید که می تواند به شما کمک کند تا از طریق نگرانی های خود به روشی واقع بینانه برخورد کنید.

 

چیزی مثل این بگویید ، "بابا ، من فقط نمی توانم از نگرانی در مورد این ویروس دست بردارم. آیا وقت برای گفتگو در مورد آن دارید؟ "

 

برای کمک به خود در آرامش ، فعالیت هایی را کاهش دهید. تمرینات و فعالیتهای کاهش استرس می تواند به شما کمک کند احساس آرامش و کنترل بیشتری در کنترل احساسات خود داشته باشید وقتی که نگران چیزی هستید. آنها همچنین می توانند به ترس ذهن شما کمک کنند. هنگامی که شروع به نگرانی از کورو ویروس می کنید ، سعی کنید کاری انجام دهید که به شما کمک کند احساس آرامش و آرامش کنید ، مانند: 

 

مراقبه

انجام یوگا

رفتن به پیاده روی یا راه رفتن

گذراندن وقت با دوستان و خانواده از طریق تلفن یا اینترنت

خواندن کتاب یا تماشای یک برنامه تلویزیونی جالب

کار بر روی یک سرگرمی یا پروژه خلاق

 

احساسات خود را یادداشت کنید . نگرانی ها به صورت کلمات می تواند به شما در درک بهتر آنها کمک کرده و احساس بهتری داشته باشید. افکار خود را در مورد coronavirus در یک ژورنال ، دفترچه و یا یک سند رایانه ای روشن کنید. درباره افکار و احساسات خود قضاوت نکنید ، فقط آنها را یادداشت کنید. 

قانون مورفی چیست و شامل چه چیزهایی می شود؟


قانون مورفی,قانون مورفی چیست

قانون مورفی

 

قانون مورفی یک زبانزد رایج در فرهنگ غربی است که می‌گوید «هر خطای ممکن رخ خواهد داد.» این جمله از «ادوارد مورفی»، مهندس نیروی هوایی و محقق «نظریه آشوب» آمریکایی است.

طبق این زبانزد همیشه همه چیزها در بدترین و نامناسبترین زمان به خطا می‌روند و کارها را لنگ می‌گذارند. معمولاً هنگامی که شخصی همواره بدشانسی می‌آورد او را مشمول قانون مورفی می‌نامند.

 

جمله «همه چیز ذاتاً دچار خطا و دردسر می‌شود مگر اینکه برای درستی آن تلاشی شده باشد». قانون مورفی (گاهی با استنباط فیناگل یا قانون سُد در فرهنگ غرب اشتباه می‌شود) یک مثل معروف در فرهنگ غرب است که در زمان آزمایش واگن موشکی در اواخر دههٔ ۴۰ به وجود آمد.

 

اصلی‌ترین پیامی که این قانون بیان می‌کند این است که در هر حالتی که احتمال خراب شدن یا خطا رفتن باشد بی‌شک روزی این اتفاق می‌افتد. «اگر راه‌های متفاوتی برای انجام کاری باشد که یکی از آنها به خرابی یا فاجعه بینجامد، حتماً یک نفر کار را به همان صورت انجام خواهد داد.» که معمولاً به این صورت بیان می‌شود: «خطای احتمالی رخ خواهد داد.» از نیکلاس اسپارک محقق و نویسندهٔ کتاب «تاریخی از قانون مورفی».

 

این نامگذاری طعنه‌آمیز در پی سرگرد ادوارد مورفی است که در مرکز نیروی هوایی ادوارد همراه گروه استَپ روی پروژهٔ MX۹۸۱ کار می‌کرد. او مدت کوتاهی به عنوان مهندس توسعه در فنون اندازه‌گیری با دکتر و سرهنگ جان پاول استَپ دوست و همسایهٔ سابقش روی پروژه واگن موشکی (rocket sled) مشارکت می‌کرد.

 

نیک اسپارک در پایان کتاب «تاریخی از قانون مورفی» بیان می‌کند که تفاوت خاطرات بعد از گذشت سال‌ها، اجازه مشخص کردن دقیق شخصی که در طول چندین ماه آزمایش دستگاه جدید اندازه‌گیری، این عبارت را به شکل مصطلح امروزی آن ابداع کرده نمی‌دهد، ولی این عبارت در انعکاس جمله‌ای که مورفی پس از شکست دستگاه اندازه‌گیریش گفته ابداع شده و به تدریج از حالت اولیه آن که در اولین کنفرانس سرهنگ استپ-سریع‌ترین مرد روی زمین-به کار رفت به حالت امروزی درآمده.

 

قانون مورفی,قانون مورفی چیست

قانون مورفی چیست

 

آیا قانون مورفی واقعاً درست است؟

این سوال را می‌توان در سه سطح مختلف پاسخ داد.

 نخستین سطح، برخورد عامه‌ی مردم با این قانون است. کافی است در کوچه و خیابان از افراد مختلف بخواهید که تجربه‌ی خود را از قانون مورفی در زندگی‌شان بیان کنند. احتمالاً افراد بسیاری را خواهید یافت که مثال‌ها و خاطرات فراوانی در زمینه‌ی درست بودن این قانون دارند.

 

سطح دوم، برخورد کسانی است که با اصول روانشناسی آشنا هستند. آن‌ها به سرعت می‌توانند علتِ رایج شدن قانون مورفی و باور اغلب انسان‌ها به آن را برایتان شرح دهند:

 

اغلب مصداق‌های قانون مورفی که ما در زندگی خود می‌شناسیم و به خاطر می‌آوریم، حاصل خطاهای شناختی ذهن ما و به‌طور دقیق‌تر، خطاهای یادآوری در حافظه هستند.

 

خطاهای بسیار متنوعی در ذهن ما می‌توانند به تقویتِ باور به قانون مورفی کمک کنند.

 

مثلاً تمرکز بر آخرین اطلاعات باعث می‌شود ما نتوانیم نگاه آماری واقعی به رویدادهای بد داشته باشیم و وزن آخرین رویداد نامطلوب، در ذهن‌مان بیشتر باشد.

 

ضمن این‌که پس از پذیرش قانون مورفی، خطای تأیید خود کمک می‌کند مصداق‌های آن را پررنگ‌تر ببینیم و موارد نقض آن را نادیده بگیریم.

 

هم‌چنین روانشناسی شناختی این نکته را تأیید می‌کند که تجربه‌های همراه با هیجان، در ذهن ما ماندگارتر هستند و بهتر و شفاف‌تر ثبت می‌شوند (+). بنابراین، خاطره‌ی روزی که ماشین را شسته‌اید و باران نیامده، به عنوان یک خاطره‌ی خنثی، در مقایسه با خاطره‌ی بارش باران دقیقاً بلافاصله پس از پرداخت قبض کارواش، سریع‌تر از ذهن پاک می‌شود و طبیعی است که در طول زمان، مغز ما به انباری از خاطرات نامطلوب (مصداق‌های قانون مورفی) تبدیل شود.

چه کنیم اضطراب ویروس کرونا نداشته باشیم؟


اضطراب ویروس کرونا, با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم

اضطراب ویروس کرونا

 

روشی که برای مقابله با استرس انتخاب می کنید می تواند تاثیر چشمگیری در انجام اقدامات مفید و مدیریت سلامت روانی شما داشته باشد.

شیوع بیماری کووید-19 در سراسر جهان بی تردید وحشتناک است. همه گیری یک بیماری می تواند محرکی برای بروز اضطراب در انسان باشد. در این مدت، ما نمی دانیم که بیماری در نهایت تا چه اندازه گسترده و مرگبار خواهد بود.

 

کنترل ذهن مهم‌تر از کنترل جسم است

ما نمی‌توانیم از رخ دادن رویدادهای ناخوشایند در جامعه جلوگیری کنیم اما توان مدیریت و کنترل بدن، ذهن و عواطف خود را داریم.

 

مدیریت ذهن و عواطف در این روزها امری مهمتر از مدیریت جسمی است؛ اگر برای گرفتار نشدن به ویروس ناشناخته کرونا اختیاری نداریم، در عوض می‌توانیم ذهن و عواطف خود را کنترل کنیم .

 

اضطراب ویروس کرونا, با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم

با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم

 

توصیه‌هایی برای کنترل اضطراب

اخبار بیش از اندازه باعث نگرانی ناراحتی و اضطراب فراوان می‌شود. افراد نباید مدام رصد کننند که چه تعداد فوت کرده و چه تعداد مبتلا شده اند بلکه باید بهداشت خود و فضای خانه را کنترل کنند.

 

خانواده دغدغه‌ها و موضوعات جدی خود را در این روز‌ها که باید در خانه بمانند با یکدیگر در میان بگذارند و از این فضا استفاده کنند تا انس و محبت درون خانواده شکل بگیرد. چرا که هر چه قدر احساس ناتوانی و ناراحتی بیشتری نشان دهیم سیستم اعصاب مرکزی را دچار اختلال می‌کنیم و روح و روانمان پریشان می‌شود و خواب راحت نداریم.

 

با این احساس اضطراب بدن تضعیف می‌شود و بر اثر آن اشتها کم می‌شود و در نتیجه فرد نمی‌تواند ویتامین بدن را تامین کنید. وقتی ویتامین بدن تضعیف شود هر ویروس دیگری که به بدن منتقل شود باعث می‌شود بدن مدت زمان بیشتری درگیر شود.

 

در این روز‌ها باید مقداری از اخبار و شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیریم و کمی زندگی سنتی تری داشته باشیم مثل زمانی که تلوزیون محدود بود و شبکه‌های اجتماعی نبود و مردم انس و الفت بیشتری با هم داشتند.

 

شست و شوی مداوم دست ها به منظور اطمینان روانی از عدم ابتلا به بیماری

مردم برای اینکه از عدم ابتلا به بیماری اطمینان حاصل کنند، می‌توانند، دست هایشان را مکررا بشویند. این مؤثرترین روش برای پیشگیری از بیماری است. در وهله بعدی، به دنبال اطلاعات دقیق باشند و این اطلاعات را از منابع معتبر مانند، سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت و سایت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت کنند. همچنین، می‌توانید سوالات خود را از سامانه سلامت با شماره ۱۹۰ بپرسند.


منبع:

کادو تولد چی بخرم؟ ۴۵ ایده برای کادو تولد از هزینه کم تا زیاد

علیرغم وجود تمام امکانات امروزی، هنوز هم کادو خریدن برای بسیاری از افراد جزو کارهای سخت و مشکل است. اکثر ما با نزدیک شدن تولد اطرافیان مان با این سوال مواجه می شویم که کادو تولد چی بخرم؟ در ادامه این مقاله با ۴۵ ایده جذاب برای کادو تولد آشنا خواهید شد. این ایده ها نسبت به قیمت های مختلف از ارزان تر به گران تر دسته بندی شده اند.




ایده های کادو تولد با هزینه کم

ایده هایی که در این قسمت بیان می کنیم، ایده هایی هستند که باعث می شوند با کم ترین هزینه بهترین انتخاب را داشته باشید.


کتاب


کتاب

کتاب همیشه بهترین انتخابی است که می توانید انجام دهید. خرید کتاب برای تولد خانم ها، آقایان و حتی کودکان نیز بسیار لذت بخش و مناسب است.


جا کلیدی


جا کلیدی

یک جا کلیدی بامزه متفاوت، ایده جذابی برای کادو تولد است. او هر بار با گذاشتن و برداشتن کلیدهایش به یاد شما خواهد افتاد.


جا عودی


جا عودی

یک جاعودی خوشگل برایش بخرید که علاوه بر خوشبو و مطلوب کردن هوا، جنبه تزئینی هم داشته باشد.


شمعدان


شمعدان

شمعدان هم جزو گزینه هایی است که طرفداران زیادی دارد. می توانید یک جفت یا یک ست شمعدان خاص برای او تهیه کنید.


کیف لوازم آرایش


کیف لوازم آرایش

مطمئنا این مورد برای خانم ها کاربرد خواهد داشت! اگر فرد مورد نظرتان زیاد آرایش می کند، یک کیف لوازم آرایش سایز بزرگ و اگر کم آرایش می کند سایز کوچک خریداری کنید.


جعبه جواهری کوچک


جعبه جواهری کوچک

این جعبه ها انواع مختلفی دارند. بعضی از آنها تنها برای خانم ها طراحی شده و بعضی دیگر برای آقایان هم قابل استفاده هستند.


گوشواره


گوشواره

اگر فرد مورد نظرتان از گوشواره استفاده می کند، یک جفت گوشواره استیل، گزینه جذابی برای کادو خواهد بود.


دستبند


دستبند

اگر قصد دارید برای خرید کادو تولد هزینه زیادی نکنید می توانید دستبند را در گزینه های خریدتان قرار دهید. دستبندها انواع بسیار مختلفی دارند؛ از این رو برای هر بودجه ای مناسب هستند.

https://saripan.ir/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%af%d9%88-%d8%aa%d9%88%d9%84%d8%af/

جدیدترین کاربردهای پیاز


https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/جدیدترین-کاربردهای-پیاز.htmlجدیدترین کاربردهای پیاز

 

آیا تا به حال شده که از پیاز برای براق کردن بعضی از کالاهای مورد استفاده تان بهره ببرید ؟ نه! ،پس با ما همراه شوید:

 

جدیدترین کاربردهای پیاز

جدیدترین کاربردهای پیاز

 

هرگز آبی را که در آن پیاز غذا را پخته اید، دور نریزید . این مایع معجزه آسا برای شست و شو و براق کردن ظروف، قالی و گلیم خانگی به کار ‌می‌رود.