لوازم آرایشی و بهداشتی

معرفی بهترین لوازم آرایش و بهداشتی روز دنیا

لوازم آرایشی و بهداشتی

معرفی بهترین لوازم آرایش و بهداشتی روز دنیا

از کجا بفهمیم چه کسی شماره ما را در تلگرام دارد؟ همانطور که می دانید برنامه تلگرام مانند سایر برنامه ها برای ورود به سیستم و ثبت نام و دریافت حساب کاربری به شماره موبایل نیاز دارد که پس از وارد کردن شماره کد برای شما ارسال می شود. وقتی وارد این برنامه می شوید ، به لیستی از مخاطبین خود دسترسی خواهید داشت که در آن مخاطبی که از تلگرام استفاده می کند در این لیست ظاهر می شود. 

نحوه فهمیدن کسانی که شماره ما را دارند در تلگرام

 همچنین ، هنگامی که از سایر ویژگی های این برنامه استفاده می کنید ، از شما دسترسی های دیگری از جمله دسترسی به کتاب مخاطب ، دسترسی به گالری ، دسترسی به فایل های صوتی و غیره را می خواهد که فقط در صورت پذیرش این درخواست ها و در واقع امکان پذیر است تلگرام شما به بخشهایی که پذیرفته اید دسترسی خواهید داشت. اما آنچه ممکن است برای بیشتر شما سوال باشد این است که چگونه می دانید چه کسی شماره شما را ذخیره کرده است یا اگر شماره شخصی دارید شماره شما به دیگری نشان داده می شود؟ در این مقاله قصد داریم این موضوع را روشن کنیم. به ما بپیوند.

 

پیشنهاد ما: ربات تشخیص ویس از ویس برای تلگرام

 

 

از کجا بفهمیم چه کسی شماره تلگرام ما را دارد؟
پاسخ این سوال قطعاً از نظر محرمانه بودن تعیین می شود. در واقع ، هیچ یک از شبکه های اجتماعی اجازه دسترسی افراد دیگر به شماره تلفن شما را نمی دهد. زیرا این نقض حریم خصوصی افراد است. هنگام استفاده از نسخه اصلی تلگرام یا نسخه های مشابه آن مانند موبوگرام ، تلگرام طلایی و غیره ، ممکن است با چندین حالت زیر روبرو شوید:

 

حالت اول:

اگر از طرف فردی ناشناس پیامی دریافت کردید ، بلافاصله به اطلاعات موجود در نمایه وی مراجعه کنید ، این شامل نام و شماره شناسایی شخص است ، به این معنی که فرد مورد نظر شماره شما را ندارد.

 

مورد دوم:

اگر پیام را دریافت نکردید ، اما می خواهید بدانید که شخص مقابل شماره شما را دارد یا نه ، این در صورتی است که شماره شناسه طرف مقابل را داشته باشید.

چگونه سریع یاد بگیریم؟

برای عملکرد بهتر باید سریع تر یاد بگیرید. چطور این کار را انجام می دهید؟

به گزارش آلامتو به نقل از success.com؛ بگذارید اول بگویم چه کاری را نباید انجام دهید، زیرا بسیاری از افراد می گویند “من قصد دارم سریع تر یاد بگیرم. من می خواهم سریع خواندن را یاد بگیرم. من می خواهم زبان جدید یاد بگیرم. من می خواهم تمام این مهارت های جدید را یاد بگیرم… “

چگونه همه چیز را سریع تر یاد بگیرید؟

چیزی که اتفاق می افتد این است که مردم با اهداف یادگیری خود بسیار سرسری برخورد می کنند. یعنی چی؟ منظورم این است که آنها رفتارهای ساختگی از خود نشان می دهند و واقعا نمی خواهند یاد بگیرند.

تآنها می گویند من می خواهم این را یاد بگیرم من می خواهم آن را یاد بگیرم. یه روز می خواهند زبان فرانسه یاد بگیرند. یا می خواهند عکاسی یاد بگیرند. یه روز می خواهند وبلاگ نویسی یاد بگیرند… و در واقع هیچ یک را یاد نمی گیرند، زیرا یادگیری یک روزه اتفاق نمی افتد و به مرور زمان اتفاق می افتد.

اگر بخواهیم سریع تر یاد بگیریم باید رویکرد یادگیری خود را تغییر دهیم. باید اهداف کوچکی برای یادگیری چیزهای کوچک قرار دهیم. اما این روش برای عده زیادی از افراد موثر نیست. زیرا آنها سعی نمی کنند با چیزی سازگار شوند. باید چشم انداز وسیع تری برای آنها و هدف آن ها در زندگی وجود داشته باشد.

اگر می خواهید بر یادگیری مصمم باشید باید چشم انداز بزرگتری برای خودتان داشته باشید.


رابطه بین اهداف زندگی با آنچه می خواهید بیاموزید

اگر می خواهید چیزی را سریع تر بیاموزید ابتدا باید رابطه بین اهداف یادگیری و آرزوهای خود را بدانید.

من همیشه به مردم می گویم فقط چیزهایی که می خواهید یاد بگیرید را انجام ندهید چون من همه چیز را می خواهیم بیاموزیم. هر کس می خواهد 50 چیز جدید را سریع بیاموزد اما هیچ کس همه چیزی را نمی آموزد. چرا؟ چون برای آن ها واقعی نیست. بعضی چیزها امیال گذرا هستند. اگر می خواهید تبدیل به یک یادگیرنده بزرگ شوید، باید به رویای خود فکر کنید. یک شیوه زندگی درست که برای خودتان تصور می کردید.

قبل از این که بخواهید شروع به یادگیری کنید باید ببینید از زندگی چه می خواهید.

تا زمانی که ندانم می خواهم زندگی ام چگونه باشد، می خواهم چه چیزی را تجربه کنم، می خواهم رویاهایم چگونه باشد و یا چه کسی که می خواهم بشوم، نمی دانم چه چیزی باید یاد بگیرم. من فقط راجع به چیزهای مختلف کنجکاو هستم اما وقتی به مرحله اجرا می رسد کار را سرسری انجام می دهم.

راه رسیدن به یادگیری درست این است که بگوییم: “می خواهم زندگی ام چگونه باشد؟” اجازه بدهید دانش، مهارت ها، شایستگی ها و قابلیت برای ساخت زندگی را افزایش دهیم. در این حالت به جایی می رسید که یک یادگیرنده خوب می شوید.

تا زمانی که ماموریت خود را ندانید، نمی دانید چه چیزی باید یاد بگیرید و چه شایستگی ها و قابلیت هایی برای یادگیری بهتر نیاز است. در غیر این صورت فقط در حال بازی با مهارت ها هستید. شما در حین یادگیری در حال بازی هستید اما هرگز در آن غوطه ور نمی شوید.

هنگامی که متوجه شوید از زندگی چه می خواهید، احساسات شما چگونه است، متوجه می شوید چه چیزی را می خواهید یاد بگیرید و سپس همه چیز تغییر می کند.

من نمی گویم باید بدانید هدف نهایی شما پیش از یادگیری چیست. من فقط می گویم اگر می خواهید سریع تر یاد بگیرید، اول باید هدف را مشخص کنید، سپس به سمت آن بروید و خیلی سریع تر یاد خواهید گرفت.


دنبال یک مثال باشید. دوباره چرخ را اختراع نکنید.

اگر می خواهید چیزی یاد بگیرید نیاز دارید که چیزی را مدل کنید. باید فردی را ببینید که قبلا این کار را انجام داده است. باید به در مورد کسی که قبلا آن را انجام داده است مطالعه کنید. باید از تجربه های آن فرد استفاده کنید.

بدترین کاری در یادگیری شروع از ابتدا است. بدون توجه به تاریخچه کارهای قبلی، فقط دارید وقتتان را تلف می کنید و آهسته ترین راه یادگیری را انتخاب کرده اید.

چرخ چند هزار سال پیش اختراع شده است، پس بدترین کار این است که بگویید “اجازه بدهید از ابتدا شروع کنم”؛ این کار یادگیری نیست بلکه کاری احمقانه است. بدون توجه به این که قبلا این کار انجام شده است.

بنابراین یک کتاب در مورد کسی که قبلا این کار را انجام داده است بخوانید. سعی کنید با کسی که قبلا این کار را انجام داده است ملاقات داشته باشید و از او یاد بگیرید. نمونه های بسیاری برای یادگیری وجود دارد، و باید با آن ها شروع کنید.


تمرین کنید

سعی کنید تمرین کنید.

سعی کنید در چیزی که می خواهید یاد بگیرید غرق شوید.

اگر می خواهید پیانو یاد بگیرید با یک بار در ماه کلاس پیانیست نمی شوید. اگر می خواهید زبان فرانسه یاد بگیرید، نمی توانید با یک بار در ماه صحبت کردن با کسی که زبان فرانسه حرف می زند فرانسه یاد بگیرید. باید بیشتر تمرین کنید.

اگر می خواهید چیزی یاد بگیرید باید زمان زیادی برای یادگیری بگذارید. نمی توانید با یک بار در هفته یا ماه چیزی یاد بگیرید باید وقت زیادی صرف یادگیری کنید.

من برای پیشرفت شخصی هر هفته یک کتاب در خصوص رشد شخصی مطالعه می کردم و این کار را 17 سال انجام دادم و هیچ هفته ای این کار را کنار نگذاشتم. من نسبت به این کار تعهد داشتم. می خواستم یاد بگیریم. می خواستم زندگی ام را تغییر دهم. می خواستم استاد ذهنم، روابطم، امور مالی و سلامتم شوم. این کار برای من خیلی مهم بود به طوری که واقعیت زندگی من شده بودم.

اگر شما فردی هستید که می گویید “من نمی توانم هر روز برای یادگیری وقت بگذارم “! بنابراین شما فردی هستید که دارید شایستگی های خود را رد می کنید!

به من نگویید نمی توانید هر روز برای یادگیری و رشد وقت بگذارید. اگر احساس می کنید در روز برای یادگیری وقت ندارید به خاطر مدیریت نامناسب شما است.

من فکر می کنم آنچه در زندگی بسیاری از افراد دیده نیم شود تسلط آن ها در زندگی خودشان است. زیرا اگر بر چیزی تسلط نداشته باشیم پیشرفت نخواهیم کرد. و اگر پیشرفت نکنیم، هرگز حس رضایت عمیق، تحقق و شادی را تجربه نخواهیم کرد.

بنابراین باید کاری را به طور مداوم در روز تمرین کنید. و مردم خواهند گفت “وای، چطور اینقدر خوب شدی در این کار؟” سپس شما می گویید “من هر روز برای آن وقت گذاشتم.”


درمان استرس و اضطراب شدید

آشنایی با اختلال استرس و اضطراب شدید

اختلال استرس و اضطراب شدید یا حاد یک وضعیت روانی است که می تواند بلافاصله پس از یک رویداد یا حادثه آسیب زا رخ دهد. رابطه نزدیکی بین اختلال استرسی حاد (ASD) و اختلال استرسی پس از آسیب روانی (PTSD) وجود دارد. برخی افراد بعد از اختلال استرسی حاد یا ASD، اختلال PTSD را هم تجربه می کنند. طبق گزارش‌های اداره امور سربازان ایالات متحده آمریکا، تقریبا 19 درصد افراد پس از وقوع رویداد آسیب زا، دچار اختلال ASD می‌شوند. افراد مختلف به رویدادهای آسیب زا به گونه ای متفاوت پاسخ می دهند، اما آگاهی از اثرات فیزیکی و روانی بالقوه‌ای که پس از چنین رویدادهای رخ می‌دهند، اهمیت زیادی در درمان استرس و اضطراب شدید دارد.

بهترین راه کاهش استرس و دلهره


اختلال ASD با واکنشهای استرسی حاد مشخص می شود که ممکن است در ماه اول پس از قرارگیری فرد در معرض یک رویداد آسیب زا رخ دهند. برخی بیماران مبتلا به ASD، اختلال استرسی پس از آسیب روانی (PTSD) را نیز تجربه می کنند که فقط پس از چهار هفته پس از قرارگیری در معرض تروما تشخیص داده می شود و درمان استرس و اضطراب شدید با هدف کاستن علائم پاسخهای استرسی حاد و پیشگیری از گسترش آن به PTSD انجام می شود. در این مطلب، در مورد درمان اختلال استرس و اضطراب شدید و علائم و علل ایجاد آن بحث می کنیم.

اختلال استرس و اضطراب شدید چیست؟

 درمان استرس و اضطراب شدید - روشهای درمان استرس و اضطراب شدید - دکتر آل یاسین

تجربه اختلال روان شناختی، پس از رویداد آسیب زا، نشانه ASD است. اختلال ASD تشخیص روان شناختی نسبتا جدیدی است. فرد مبتلا به ASD بلافاصله پس از رویداد آسیب زا، اختلال روانی را تجربه می کند. اختلال استرس و اضطراب شدید یا ASD یک وضعیت گذرا است و معمولا علائم به مدت 3 تا 30 روز پس از رویداد آسیب زا ادامه می یابد. اگر علائم فرد بیش از یک ماه طول بکشد، پزشک معمولا این افراد را از لحاظ ابتلا به نوع شدید و دائمی این افسردگی یعنی اختلال PTSD ارزیابی خواهد کرد.

علائم استرس و اضطراب شدید چیست؟

افراد مبتلا به ASD، علائم مشابه با علائم PTSD و سایر اختلالات استرسی را تجربه می کنند.

علائم ASD در پنج گروه کلی زیر قرار می گیرند:

• علائم نفوذ افکار منفی. این کار زمانی رخ می دهد که فرد قادر به توقف مجدد رویداد آسیب زا از طریق مرور خاطرات، و یا رویاها نیست.

• خلق منفی یا نامناسب. فرد ممکن است افکار منفی، غم و اندوه و بی حوصلگی و خلق پایین را تجربه کند.

• علائم تجزیه ای یا گسیختگی. این علائم می تواند شامل حس تغییر در واقعیت، عدم آگاهی از محیط پیرامون و ناتوانی در به یاد آوری بخشهایی از رویداد آسیب زا باشد.

• علائم اجتنابی. افراد مبتلا به این علائم عمدتا از افکار، احساسات، افراد یا مکانهای مرتبط با رویداد آسیب زا دوری می کنند.

• علائم ﺑﺮاﻧﮕﯿﺨﺘﮕﯽ. این علائم می تواند شامل بی خوابی و سایر اختلالات خواب، دشواری در تمرکز و بی-حوصلگی یا پرخاشگری، که می تواند به صورت کلامی یا فیزیکی باشد، است. فرد همچنین ممکن است دچار دلواپسی شود یا محتاط باشد و به راحتی دچار هول و تشویش ناگهانی شود.

افراد مبتلا به ASD ممکن است به اختلالات بهداشت روانی دیگری نظیر اضطراب و افسردگی دچار شوند.

علائم اضطراب شامل موارد ذیل هستند:

• احساس وقوع فاجعه قریب الوقوع

• نگرانی بیش از حد

• دشواری در تمرکز

• خستگی

• بی قراری

• مواجهه با افکار رقابت با دیگران

علائم افسردگی شامل موارد ذیل هستند:

• دائما احساس ناامیدی، غم و اندوه یا بی حالی می کند

• خستگی

• گریه غیرمنتظره

• علاقه خود را به فعالیتهایی که زمانی لذت بخش بودند را از دست می دهد

• اشتها یا وزن بدن تغیر می کند

• به خودکشی یا خودزنی یا خود آسیب رسانی فکر می کند

تمامی این علائم، زندگی بیمار را به شدت دچار مشکل می‌کنند و به همین علت آشنایی با روش درمان استرس و اضطراب شدید بسیار لازم است. در ادامه مطلب به بررسی علل وقوع این اختلال و راه‌های درمان استرس و اضطراب شدید خواهیم پرداخت.

علل بروز اختلال استرس و اضطراب شدید

پس از تجربه یک یا چند رویداد آسیب زا، افراد ممکن است دچار اختلال ASD شوند که درمان استرس و اضطراب شدید در اسرع زمان را لازم دارند. رویداد آسیب زا می تواند سبب آسیب جسمی، عاطفی و روانی قابل توجه باشد.

رویدادهای آسیب زای احتمالی می تواند شامل موارد ذیل باشد:

• مرگ یک عزیز

• تهدید به مرگ و یا آسیب جدی

• بلایای طبیعی

• تصادفات وسیله نقلیه موتوری

• تعرض جنسی یا تجاوز جنسی، یا خشونت خانوادگی

• ابتلا به بیماری لاعلاج

• زنده ماندن پس از یک آسیب مغزی شدید

 درمان استرس و اضطراب شدید - روشهای درمان استرس و اضطراب شدید - دکتر آل یاسین

عوامل خطرزا

فرد می تواند ASD را در هر نقطه از زندگی خود بروز دهد. با این حال، برخی افراد ممکن است خطر بیشتری برای بروز این بیماری داشته باشند.

عوامل افزایشی خطر ابتلای فرد به ASD شامل موارد زیر هستند:

• تجربه قبلی، مشاهده عینی یا داشتن آگاهی در مورد رویداد آسیب زا

• داشتن سابقه از سایر اختلالات بهداشت روانی

• داشتن سن کمتر از 40 سال

• مونث بودن


پاک کردن لکه جوهر خودکار و ماژیک از روی لباس

اگر شما هم کودک خردسال بازیگوشی دارید که با ماژیک بر روی مبل و میز و صندلی خط می کشد، احتمالا این مطلب به کمک شما خواهد آمد. حتما می دانید که لک ماژیک وایت برد به خصوص ماژیک های دائمی، به راحتی پاک نمی شود و نیازمند شناخت ماده ی حلال ماژیک وایت برد می باشد. در این بخش از نکات خانه داری قصد داریم به آموزش پاک کردن لکه ماژیک و جوهر از روی اجسام مختلف صحبت کنیم ؛ لکه جوهر،ساده ترین لکه برای پاک کردن نیست با این حال، ما برخی از توصیه های خود را برای نجات لباس های مورد علاقه فرزندانتان را جمع آوری کرده ایم.

راه پاک کردن لکه جوهر خودکار از لباس


پاک کردن لکه جوهر

پاک کردن لکه جوهر

چگونه لکه جوهر را از سطوح مختلف پاک کنیم 

جوهر خودکار ،از چه چیزی ساخته شده است

امروزه ،طیف وسیعی از خودکارها در بازار وجود دارد و به همان میزان طیف گسترده ای از انواع مواد سازنده جوهرها نیز وجود دارد به طور خلاصه، جوهر از رنگدانه یا رنگ تشکیل شده است، که در یک حلال حل یا معلق می باشد. رنگ ترکیبی از رزین های وینیل، گلیسرول، کربن سیاه، اسید تانیک، افزودنی ها و رنگ هایی است، که در میان آب و یا روغن قرار دارند معمولا؛ روغن به عنوان یک حلال برای داشتن ویسکوزیته و ضخامت و استفاده سریع از جوهر ،استفاده می شود به همین دلیل است، که پاک کردن لکه های جوهر از لباس ها، بسیار دشوار هستند.

پیشنهادات قبل از شروع برای پاک کردن لکه جوهر

برخی مسائل هستند ،که قبل از تلاش برای پاک کردن لکه ها لازم است در نظر بگیرید اگر شما این مسائل را نادیده بگیرید، لکه جوهر روی لباس پخش می شود و بدتر و سخت تر می شوند.

پاک کردن لکه جوهر

چگونه لکه جوهر را از لباس کودک پاک کنیم

1. هر چه زودتر لکه را پاک کنید، بهتر است:

این قانون، تقریبا برای تمام لکه ها صدق می کند نیازی به جستجوی دقیق لباس های کودکتان پس از هر باری که به خانه برمی گردند، نیست، اما مهم است که سریعا برای پاک کردن لکه ها اقدام کنید، قبل از اینکه سخت شوند. اگر به سرعت لکه را پیدا کردید، یک تکه دستمال حوله ای برای گرفتن جوهری که تازه است، استفاده کنید و روی لباس بگذارید.

2. لباس را نشویید :

شستن لباس ها بدون گرفتن و پاک کردن کامل جوهر، باعث می شود که لکه روی پارچه فیکس شود و بماند و پاک کردنش را بسیار سخت تر می کند.

پاک کردن لکه جوهر

روش های پاک کردن لکه جوهر

3. جنس پارچه را در نظر بگیرید:

حتما جنس لباس کودک خود را چک کنید ؛ جنس لباس ،تعیین می کند که چه موادی برای استفاده لازم است به عنوان مثال، نمیتوانید از آب و سفید کننده برای لباس های رنگی استفاده کنید، زیرا این کار روی پارچه تاثیر می گذارد و رنگ آن را از بین می برد.

4. از مالیدن لکه اجتناب کنید:

نحوه کارجوهرها، نفوذ به سطحی است که روی آن قرار دارد بنابراین، اگر لکه جوهر را مالش دهید و روی هم بمالید، تنها کاری که انجام می دهید، جذب بیشتر آن ،و پخش بیشترش است. اگر جوهر تازه باشد، می توانید به صورت محکم روی محل لکه فشار وارد کنید، اما از مالیدن آن روی هم، اجتناب کنید.

پاک کردن لکه جوهر

ترفندهایی برای از بین بردن لکه جوهر

چگونه لکه های جوهر را از روی لباس کودک پاک کنیم

نکات زیر، به شما کمک می کند تا لکه های جوهر را از لباس های کودک خود ببرید، البته بسته به تازگی جوهر، نوع پارچه و رنگ لباس دارد.

1. استفاده از شیر:

اسیدیته ملایم شیر، همراه با برخی از ترکیبات موجود در آن، به حل کردن لکه های جوهر کمک می کنند. برای استفاده، پس از خیساندن جوهر تازه همانطور که در بالا ذکر شد، باید لباس را در شیر گرم برای 5 تا 6 ساعت خیس کنید، و در این مدت، تغییر رنگ شیر و جذب رنگ را مشاهده خواهید کرد.رنگ، به تدریج روشن تر می شود تا پاک شود.پس از آن، می توانید لباس را به طور معمول بشورید.با این حال، اگر کمی جوهر باقی مانده بود، می توانید لباس را در آب و محلول سفید کننده برای چند ساعت خیس کنید.آب بکشید و دوباره بشورید.این روش، برای لباس های پنبه ای با رنگ روشن، پشمی یا جنس های دیگر توصیه می شود.

پاک کردن لکه جوهر

4روش عالی برای پاک کردن لکه جوهر از لباس کودک

2. استفاده از الکل متیل:

متانول، یک مایع کم چگالی است که گاهی بعنوان یک حلال استفاده می شود بنابراین، گزینه خوبی برای پاک کردن لکه های جوهر از لباس های کودکان نیز می باشد.برای شروع، شما باید یک پارچه تمیز که با متانول مرطوب شده است را، زیر لباس مورد نظر قرار دهید سپس، یک تکه کوچکی از پارچه پشمی را که با متانول مرطوب کرده اید را روی لباس بکشید. هدف جذب جوهر است.این کار را با یک تکه پارچه تمیز جدید ،تکرار کنید تا لکه ناپدید شود.اگر لکه باقی ماند، می توانید لباس را برای چند ساعت در محلول آب و صابون خیس کنید، و سپس آن را بشورید.

3. استفاده از استون:

استون، یک ترکیب شیمیایی است که به عنوان یک حلال برای مواد شیمیایی، و همچنین به عنوان پروپانون یا پاک کننده ناخن نیز شناخته می شود.مانند متیل الکل، استون نیز کمک می کند، تا لکه های جوهر از روی لباس پاک شود.با این حال، این محصول می تواند برای پارچه بسیار قوی باشد و به آن آسیب برساند.با این وجود، هر دو روش ها ، مخصوصا الکل متیل برای لباس های رنگی، مناسب هستند.روش کار با استون مشابه روش الکل متیل است.با این حال، سعی کنید، این روش ها را در فضاهای باز انجام دهید و از ماسک استفاده کنید، چرا که بوی آنها، می تواند باعث سردرد شود.


راهنمای خرید چراغ مطالعه

در صورتی که شما هم علاقه مند به مطالعه در شب و بهره گرفتن از سکوت مطلق شب ها و خواندن کتاب های رمان و یا علمی در شب هستید به احتمال زیاد به خرید یک چراغ مطالعه نیازمند خواهد بود. لذا چراغ مطالعه یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین ابزار جهت تامین کیفیت نور می باشد.

اما بهتر است بدانید که کیفیت چراغ های مطالعه به عوامل مختلف زیادی بستگی دارد. که ما در این مقاله میخواهیم به تعدادی از مهمترین این موارد اشاره کنیم.

انواع چراغ مطالعه و انتخاب مناسب

قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم که کاربرد چراغ مطالعه برای ما دقیقا چیست ؟ چراغ های مطالعه انواع و اقسام مختلفی دارند. بهتر است با متداول ترین چراغ های مطالعه بیشتر آشنا شویم:

رومیزی

یکی از متداول ترین و پرفروش ترین چراغ های مطالعه در بازار معمولاً چراغ های مطالعه رومیزی هستند. چراغ های مطالعه رومیزی همانطور که از اسمش پیداست اغلب برای قرار دادن روی میز کار های کوچک ساخته شده اند.لذا در هنگام خرید چراغ مطالعه حتما این نکته را نیز در نظر داشته باشید.

گیره ای

یکی دیگر از انواع چراغ های مطالعه چراغ هایی هستند که از لحاظ وزنی بسیار سبک تر و پیشرفته تر هستند. باتوجه به انعطاف چراغ مطالعه گیره ای ، از این دسته چراغ های مطالعه میتوان در فضاهای مختلفی بهره گرفت. چرا که چراغ های گیره ای با داشتن یک زائده خاص قابلیت اتصال به لبه های میز و همچنین لبه کتاب را دارند.

ایستاده یا عمودی

از دیگر چراغ های مطالعه امروزی می توان به چراغ های مطالعه عمودی یا ایستاده اشاره کرد. چراغ مطالعه ایستاده همانطور که مشخص است همچون یک آباژور زیباتر از سایر چراغ های مطالعه طراحی و تولید می‌شوند. شاید بتوان گفت کاربرد چراغ های مطالعه ای ساده اغلب دکوری باشد.

دیواری

بسیاری از افراد دوست دارم در بالای تخت خواب خود یک چراغ مطالعه نصب شده باشد که نور آن تمام فضای اطراف شخص را روشن نگه دارد. امروز چراغ های مطالعه دیواری به همین خاطر طراحی و ساخته شده اند. از چراغهای مطالعه دیواری اغلب در اتاق های خواب استفاده می شود.

موارد با اهمیت در زمان خرید

حال که با انواع چراغ های مطالعه موجود در بازار آشنا شدیم بهتر است به سراغ نکات اساسی و ضروری جهت خرید برویم.

کاربرد چراغ مطالعه

اولین و مهمترین عامل در انتخاب مناسب یک چراغ مطالعه توجه به نوع کاربرد چراغ مطالعه میباشد. همانطور که در بالاتر هم اشاره کردیم چراغ های مطالعه با توجه به نوع کاربرد آنها انواع و اقسام مختلفی دارند. لذا سعی کنید قبل از هر چیز ابتدا مشخص کنید که چراغ مطالعه در چه محیطی قرار است استفاده شود.

تنظیم و تغییر زاویه تابش نور

یکی دیگر از عواملی که در زمان خرید چراغ مطالعه بهتر است به آن دقت کافی داشته باشیم داشتن قابلیت تنظیم زاویه تابش نور چراغ است. برخی از چراغ های مطالعه این قابلیت را ندارند ولی امروزه در اغلب چراغ های مطالعه این امکان تعبیه شده است.

قابلیت تنظیم گردن

در اغلب چراغ های مطالعه امروزی قابلیت تغییر و تنظیم زاویه گردن چراغ مطالعه وجود دارد. البته بهتر است بدانید که چراغ های مطالعه از این لحاظ به دو دسته چراغ گردان ثابت و چراغ گردان متحرک تقسیم می شوند. البته مدلهای جدید چراغ مطالعه دارای گردن هایی از نوع تلسکوپی نیز هستند.

قابلیت تنظیم ارتفاع

از دیگر عوامل موثر در کیفیت چراغ مطالعه داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع آن می‌باشد. طبیعتاً در صورتی که چراغ مطالعه این امکان را داشته باشد که بتوان ارتفاع آن را در شرایط مختلف کمتر یا بیشتر کرد تا حد چشمگیری کیفیت استفاده از آنرا افزایش خواهد داد.

طول سیم

بهتر است در هنگام خرید چراغ مطالعه به این نکته توجه کنید که در صورتی که قرار است از چراغ مطالعه در جایی نزدیک به پریز برق استفاده شود طبیعت طول سیم چراغ چندان اهمیتی ندارد اما در صورتیکه فاصله مکان شما تا پریز برق زیاد است حتماً چراغ ای خریداری کنید که دارای سیم برق طولانی تر است.