لوازم آرایشی و بهداشتی

معرفی بهترین لوازم آرایش و بهداشتی روز دنیا

لوازم آرایشی و بهداشتی

معرفی بهترین لوازم آرایش و بهداشتی روز دنیا

راهنمای خرید چراغ مطالعه

در صورتی که شما هم علاقه مند به مطالعه در شب و بهره گرفتن از سکوت مطلق شب ها و خواندن کتاب های رمان و یا علمی در شب هستید به احتمال زیاد به خرید یک چراغ مطالعه نیازمند خواهد بود. لذا چراغ مطالعه یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین ابزار جهت تامین کیفیت نور می باشد.

اما بهتر است بدانید که کیفیت چراغ های مطالعه به عوامل مختلف زیادی بستگی دارد. که ما در این مقاله میخواهیم به تعدادی از مهمترین این موارد اشاره کنیم.

انواع چراغ مطالعه و انتخاب مناسب

قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم که کاربرد چراغ مطالعه برای ما دقیقا چیست ؟ چراغ های مطالعه انواع و اقسام مختلفی دارند. بهتر است با متداول ترین چراغ های مطالعه بیشتر آشنا شویم:

رومیزی

یکی از متداول ترین و پرفروش ترین چراغ های مطالعه در بازار معمولاً چراغ های مطالعه رومیزی هستند. چراغ های مطالعه رومیزی همانطور که از اسمش پیداست اغلب برای قرار دادن روی میز کار های کوچک ساخته شده اند.لذا در هنگام خرید چراغ مطالعه حتما این نکته را نیز در نظر داشته باشید.

گیره ای

یکی دیگر از انواع چراغ های مطالعه چراغ هایی هستند که از لحاظ وزنی بسیار سبک تر و پیشرفته تر هستند. باتوجه به انعطاف چراغ مطالعه گیره ای ، از این دسته چراغ های مطالعه میتوان در فضاهای مختلفی بهره گرفت. چرا که چراغ های گیره ای با داشتن یک زائده خاص قابلیت اتصال به لبه های میز و همچنین لبه کتاب را دارند.

ایستاده یا عمودی

از دیگر چراغ های مطالعه امروزی می توان به چراغ های مطالعه عمودی یا ایستاده اشاره کرد. چراغ مطالعه ایستاده همانطور که مشخص است همچون یک آباژور زیباتر از سایر چراغ های مطالعه طراحی و تولید می‌شوند. شاید بتوان گفت کاربرد چراغ های مطالعه ای ساده اغلب دکوری باشد.

دیواری

بسیاری از افراد دوست دارم در بالای تخت خواب خود یک چراغ مطالعه نصب شده باشد که نور آن تمام فضای اطراف شخص را روشن نگه دارد. امروز چراغ های مطالعه دیواری به همین خاطر طراحی و ساخته شده اند. از چراغهای مطالعه دیواری اغلب در اتاق های خواب استفاده می شود.

موارد با اهمیت در زمان خرید

حال که با انواع چراغ های مطالعه موجود در بازار آشنا شدیم بهتر است به سراغ نکات اساسی و ضروری جهت خرید برویم.

کاربرد چراغ مطالعه

اولین و مهمترین عامل در انتخاب مناسب یک چراغ مطالعه توجه به نوع کاربرد چراغ مطالعه میباشد. همانطور که در بالاتر هم اشاره کردیم چراغ های مطالعه با توجه به نوع کاربرد آنها انواع و اقسام مختلفی دارند. لذا سعی کنید قبل از هر چیز ابتدا مشخص کنید که چراغ مطالعه در چه محیطی قرار است استفاده شود.

تنظیم و تغییر زاویه تابش نور

یکی دیگر از عواملی که در زمان خرید چراغ مطالعه بهتر است به آن دقت کافی داشته باشیم داشتن قابلیت تنظیم زاویه تابش نور چراغ است. برخی از چراغ های مطالعه این قابلیت را ندارند ولی امروزه در اغلب چراغ های مطالعه این امکان تعبیه شده است.

قابلیت تنظیم گردن

در اغلب چراغ های مطالعه امروزی قابلیت تغییر و تنظیم زاویه گردن چراغ مطالعه وجود دارد. البته بهتر است بدانید که چراغ های مطالعه از این لحاظ به دو دسته چراغ گردان ثابت و چراغ گردان متحرک تقسیم می شوند. البته مدلهای جدید چراغ مطالعه دارای گردن هایی از نوع تلسکوپی نیز هستند.

قابلیت تنظیم ارتفاع

از دیگر عوامل موثر در کیفیت چراغ مطالعه داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع آن می‌باشد. طبیعتاً در صورتی که چراغ مطالعه این امکان را داشته باشد که بتوان ارتفاع آن را در شرایط مختلف کمتر یا بیشتر کرد تا حد چشمگیری کیفیت استفاده از آنرا افزایش خواهد داد.

طول سیم

بهتر است در هنگام خرید چراغ مطالعه به این نکته توجه کنید که در صورتی که قرار است از چراغ مطالعه در جایی نزدیک به پریز برق استفاده شود طبیعت طول سیم چراغ چندان اهمیتی ندارد اما در صورتیکه فاصله مکان شما تا پریز برق زیاد است حتماً چراغ ای خریداری کنید که دارای سیم برق طولانی تر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد