در سوال سومی که مطرح شد، کاربران نظر خود را در مورد اینکه چرا کاربران صفحات برندها را آنفالو میکنند؟ کاربران جواب خود گفتند و دلیل ریزش فالوور اینستاگرام کاملاً مشخص شد:
https://safir-ac.ir/علت-ریزش-فالوور-اینستاگرام-چیست؟/
در این نمودار مشخص شد که برندها نیاز به زمان و تلاش زیادی برای تولید محتوای ارزشمند دارند. از طرفی برندها میتوانند محصول خود را تبلیغ کنند اما محصول باید بخشی از محتوا را شامل شود و برندها نمیتوانند پیشنهاد تبلیغاتی خود را به صورت مستقیم مطرح کنند!
پاسخ کاربران به سوالات بالا منجر به یک پاسخ اساسی شد:
دلیلی که باعث جذب کاربران میشود، ممکن است نتواند آنها را برای همیشه به عنوان دنبالکننده برند شما نگه دارد! کاربران همیشه مخالف محتوای تبلیغاتی بیش از حد و بیشتر به دنبال محتوای ارزشمند هستند. در حقیقت اکثر کاربران میخواهند ویژگیهای منحصر به فرد محصول شما را بدانند و شما باید محتوایی تولید کنید که نظر کاربران را نسبت به محصول یا خدمات خود جذب کنید!
۴ مسئله وجود دارند که با رعایت آنها میتوانید از ریزش فالوور اینستاگرام خود جلوگیری کنید:
شخصیت برند خود و تصور افراد از آن را حفظ کنید.
از زبان مناسب با برند و حوزه صنعتی خود استفاده کنید.
بیشتر در مورد ویژگیهای محصول یا خدمات خود صحبت کنید و مستقیماً پیشنهاد تبلیغاتی ندهید.
در نهایت، رسانههای اجتماعی یک محیط تبلیغاتی نیستند.
با رعایت این ۴ مسئله به راحتی میتوانید از ریزش فالوور اینستاگرام جلوگیری کنید و حتی فالوورهای خود را در بلندمدت افزایش چشمگیری دهید.
نتیجهگیری
یکی از بزرگترین مشکلاتی که صفحات مربوط به برندها با آن روبرو هستند، ریزش فالوور اینستاگرام است. در این مقاله به بررسی گزارشهای شرکت Sprout Social پرداختیم که از کاربران نظرسنجی کرده بود! با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد، به راحتی میتوانید از ریزش فالوور اینستاگرام خود جلوگیری کنید.
اکنون شما بگویید! به نظر شما مهمترین دلیل ریزش فالوور اینستاگرام و آنفالو شدن برندها توسط کاربران چیست؟ در بخش نظرات، از تجربیات خود به ما و سایر کاربران بگویید.